Hjælp til kostændringer og vægttab

vægttabsforløb

Vejen til et sundt og varigt vægttab handler om flere ting. Det handler om, hvad og hvor meget du spiser, og hvor meget du bevæger dig. Et vægttab kræver nemlig et kalorieunderskud. På den anden side handler det også om at have et mental overskud til at bryde vaner og arbejde med kostændringer. Hvis du har svært ved at ændre kostvaner på egen hånd og mister motivationen undervejs, vil et vægttabsforløb hjælpe dig på vej og du får de redskaber til at opnå dit vægttab og dine mål.
et varigt vægttab

Når der arbejdes med vægttab, handler det om at bryde vaner. Dårlige vaner skal aflæres og nye skal indlæres. Du har måske tidligere prøvet at tabe dig, men tog det hele på igen? Det sker for rigtig mange og skyldes, at man falder tilbage til gamle vaner. Man skal træde samme sti mange gange, før der danner sig en vej. 

SMÅ SKRIDT

For bedst at komme i mål med dit vægttab, tager kostvejledningen udgangspunkt i dig, din hverdag og dine kostvaner. Det betyder, at din kost ikke skal “revolutioneres fra A til Z”, men der arbejdes med små ændringer ad gangen, som nemt kan passes ind i netop din virkelighed. Det bliver på den måde mere overskueligt og holdbart i længden. 

INGEN SLANKEKURE

Der findes et utal af kure og tendenser, når det kommer til vægttab, men slankekure holder ikke. For at kunne fastholde dit vægttab er det vigtigt at forstå, at der er tale om en kostomlægning og ikke en midlertidig kur. Det gælder heller ikke om at sulte sig. Det gælder om at spise sund, varieret og nærende mad, som du kan lide og som fylder dig med energi, så du får en bedre selvfølelse og en større glæde. 

MED MÅDE PRINCIPPET

Vægttab skal ikke være en hellig krig og der er ingen råvare som er forbudte. Vi arbejder ud fra devisen “alt med måde” og har fokus på at dit energiindtag tilpasses efter dit energiforbrug .

FOKUS PÅ DET MENTALE

I hverdagen har mange af os tendens til at spise pr. automatik eller ved vanens magt. Vi er også hurtige til at spise ved impuls, fristelse eller følelse, selvom vi ikke oplever sult. I forløbet vil du lære at slå automatpiloten fra og bliv mere bevidst omkring dine spisevaner. Lær at lytte til dine indre signaler om sult, mæthed, følelser og fysiske behov. På den måde bliver du bedre til at gøre bevidste valg ift din kost. 

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google