Lær at tackle stress

stress coaching

Der er god grund til at tage det alvorligt, hvis du mærker tegn på stress. Hjertebanken, hovedpine, vægtøgning, angst tanker, muskelspændinger mm. Symptomerne er forskelligartede og kommer snigende. Lær dine at kende, så du kan reagere på dem, finde balancen og glæden tilbage i din hverdag og passe på dig selv. 

Stress coaching

Et stress coachingforløb indeholder 5 sessioner og strækker sig typisk over 5-8 uger. Forløbet kan opdeles i faser. I første fase handler det om at trykke hårdt på bremsen og sætte farten ned. Det er vigtigt at få skabt ro og mere balance. I anden fase arbejder du med at finde frem til det, som stresser dig og lærer at håndtere det. Du bliver mere bevidst om dine værdier, dine prioriteringer og det liv, som du ønsker. I slutningen af forløbet er der fokus på at fastholde nye vaner, holde stressen  væk og fortsætte det liv, som er vigtigt for dig. Du skal nemlig blive ved med at passe på dig selv med motion, frisk luft, sund kost, god søvn, fritid og skabe balance i din hverdag.

selvhjælp

Stress coaching bygger på princippet om “hjælp til selvhjælp”. Du vil få hjemmeopgaver og redskaber, som lærer dig at mærke og lytte til din krop, så du fremover kan sige fra i tide. Du vil blive introduceret til en proaktiv tankegang, hvor du går aktivt ind i din udvikling, tager ansvar og selv afgør, hvad hændelser skal betyde for dit liv.

Redskaber

Du vil vil få forskellige redskaber som har til formål at få dig til at reflektere og skabe kontakt til dig selv. Med henvisninger til bøger og andet skriftligt materiale får du grundlæggende viden om stress. Du vil med en stressdagbog lære at genkende dine stresssymptomer, knytte dem til dine stressårsager og tænke løsninger. Du vil blive introduceret til mindfulnessøvelser i form af meditation og afspænding og du vil lære at prioritere og lære at sige ”nej ”og ”pyt”. Med disse værktøjer og øget bevidsthed, vil du fremover opleve flere handlemuligheder og få sagt fra i tide. 

motion

Motion er vigtigt grundelement i håndtering af stress. Med fysisk aktivitet forbrænder man stress hormoner . yoga. gøture…

søvn 
holistisk hele menneske: tanker, følelser og de kropslige fornemmelser.

The greatest weapon against stress is our ability to choose one thought over another

William James

Lou Holtz

Kontakt os for at høre mere om, hvad vi kan gøre for dig.

Kontakt
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google